~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................Διαδικτυακή περιοδική έκδοση για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας * με ειδήσεις * άρθρα * υπεύθ. σύνταξης: Πάνος Σ. Αϊβαλής *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

email:kepeme@gmail.com
_____________________________________________________________________________________________________________________

«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε

~~~

...................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

........................................................."Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει" Γιώργος Σεφέρης [1900-1971]

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

Στην εποχή των Social Media

ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μ. ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΥ/ Σ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ / Δ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Μπορεί ο περισσότερος κόσμος να μη γνωρίζει τι σημαίνει Social Media, παρ' όλα αυτά καθημερινά επισκέπτεται σελίδες στο Ιντερνετ για την πολιτική, κοινωνική, ψυχαγωγική ενημέρωσή του.
Αυτά είναι ορισμένα από τα στοιχεία για τη χρήση των Social Media στην Ελλάδα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τη MRB Hellas.
Φαίνεται ότι οι Ελληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των Social Media (88,2%) ενώ οι κύριες δραστηριότητές τους εστιάζονται στο να μοιράζονται αρχεία (63,1%), να διαβάζουν blogs (55,7%) και να επισκέπτονται εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης (50,2%) ακόμη κι αν δεν γνωρίζουν τον όρο Social Media (77,9%).
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των Social Media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει».
Σε ποσοστό 22,1% οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου γνωρίζουν τον όρο Social Media. Στη σχετική ερώτηση για το τι πιστεύουν πως είναι, το 33,2% έδωσε τη σωστή απάντηση, ότι είναι δηλαδή οι εφαρμογές στο Ιντερνετ που εστιάζουν στην ανάπτυξη της συνεργασίας, των ανταλλαγών και της διαδραστικότητας μεταξύ των χρηστών τους όπως blogs, sites ανταλλαγής φωτογραφιών, κ.λπ.
Ανεξάρτητα από τη γνώση ή όχι του όρου «Social Media», η ενασχόληση με το ίντερνετ με συχνότητα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα φτάνει στο 88,2%. Αναλυτικά οι χρήστες του Διαδικτύου ασχολούνται με: «μοίρασμα» αρχείων (63,1%), επίσκεψη σε διάφορα blog (57,2%), επίσκεψη σε σελίδα φίλου (50,2%), «κατέβασμα» αρχείων (34,2%), συμμετοχή σε forum ή συνεργασία σε site με άλλους για τη δημιουργία ή τροποποίηση πληροφοριών (25,7%).
Οσοι εκ των χρηστών του Διαδικτύου έχουν δημιουργήσει κάποιο blog ή δημιουργούν και «ανεβάζουν» μουσική στο Ιντερνετ, είναι κυρίως άνδρες (79,2%), ηλικίας 15-34 με έμφαση στην ηλικιακή ομάδα 15-24 (50%) και ζουν κυρίως στην Αθήνα (54%).
Για τους δημιουργούς τα Social Media αποτελούν τρόπο ζωής, πηγή αναζήτησης πληροφοριών και κάτι που έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης τους. Για τους ενεργούς χρήστες είναι κυρίως πηγή αναζήτησης πληροφοριών και δευτερευόντως τρόπος ζωής, ενώ για τους θεατές Social Media σημαίνει ενημέρωση και παραδέχονται ότι επηρεάζονται από αυτά.
Η μεγάλη πλειονότητα των χρηστών του Διαδικτύου θεωρεί ότι αυτά που προσφέρουν τα Social Media είναι θετικά, και σε αυτά περιλαμβάνονται η ενημέρωση (50,1%), η επικοινωνία (25,9%) και η ψυχαγωγία (23%).
ΔΩΡΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

Η οικονομική ύφεση έχει επηρεάσει την ποιότητα των βρετανικών εφημερίδων


Η ποιότητα της δημοσιογραφίας στις βρετανικές εφημερίδες φθίνει και παρατηρούνται όλο και περισσότερα λάθη καθώς οι διευθυντές θυσιάζουν το επίπεδο στο βωμό των πωλήσεων την περίοδο αυτή της οικονομικής ύφεσης, ανακοίνωσε σήμερα ανεξάρτητη δημοσιο-γραφική οργάνωση.

Έρευνα του ιδρύματος Media Standards (MST), που συντάχθηκε με τη συνδρομή ειδικών της βιομηχανίας, αναφέρει ότι παρατηρείται έλλειψη εμπιστοσύνης ως προς την αξιοπιστία των εφημερίδων και μια απέχθεια για τη "δημοσιογραφία της αδιακρισίας", η οποία αναμένεται να γιγαντωθεί εν μέσω της οικονομικής ύφεσης.
Η έρευνα κατέληξε ότι το βρετανικό δημοσιογραφικό σύστημα του αυτοελέγχου δεν είναι πλέον σε θέση να αντιμετωπίσει την κατάσταση.
Η ίδια έρευνα διαπίστωσε ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοσιογράφους, η οποία ήδη ήταν περιορισμένη, έχει τώρα κλονιστεί.
Μόνο το 7% των πολιτών εκτιμούν ότι οι εφημερίδες διαθέτουν υπευθυνότητα, ενώ το 75% θεωρούν ότι οι εφημερίδες "συχνά δημοσιεύουν ειδήσεις που γνωρίζουν ότι είναι ανακριβείς".
Και δεν είναι μόνο οι ταμπλόιντ που υφίστανται αυτή την κριτική.
Έρευνα που διενεργήθηκε το 2003 διαπίστωσε ότι το 65% των πολιτών εμπιστεύεται τους δημοσιογράφους των "σοβαρών" εφημερίδων, όπως οι Times και ο Guardian, αλλά δημοσκόπηση του 2008 αποφάνθηκε ότι αυτό το ποσοστό μειώθηκε στο 43%, σύμφωνα με την έκθεση, στην οποία μετείχαν πρόσωπα του δημοσιογραφικού χώρου όπως ο Μάρτιν Ντίκσον, αρχισυντάκτης των Financial Times, και ο Σάιμον Κέλνερ, διευθυντής των Independent και Independent on Sunday.
Με την κυκλοφορία των εφημερίδων και τα έσοδά τους να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, υπάρχει αυξημένη ζήτηση για αποκαλυπτικά, "κίτρινα" θέματα με αποτέλεσμα να παραβιάζεται συχνότερα η ιδιωτική ζωή των πολιτών, αναφέρει η έκθεση.
Παράλληλα, οι απολύσεις και η μεγαλύτερη εξάρτηση των δημοσιογραφικών οργανισμών από σχόλια αναγνωστών και blogs έχουν αυξήσει τον κίνδυνο για ανακρίβειες και λάθη.
"Οι δημοσιογράφοι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη πίεση από ποτέ και η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την ύφεση, η οποία έχει οδηγήσει σε περικοπές στα δημοσιογραφικά μέσα", αναφέρει το MST.
"Ορισμένες εφημερίδες επίσης θυσιάζουν το επίπεδο της δημοσιογραφίας προκειμένου να διατηρήσουν τις πωλήσεις, όπως αυτό αποδεικνύεται και από την ανακριβή και πολλές φορές συκοφαντική δημοσιογραφική κάλυψη της υπόθεσης εξαφάνισης της μικρής Μάντλιν Μακάν".
Έντεκα δημοσιογραφικοί οργανισμοί κλήθηκαν να καταβάλουν 600.000 στερλίνες ως αποζημίωση για συκοφαντική δυσφήμιση σε έναν άνδρα που είχαν αδίκως κατηγορήσει για συμμετοχή στην εξαφάνιση της τρίχρονης Μάντλιν ενώ βρισκόταν σε διακοπές με τους γονείς της, τον Μάιο του 2007.
Το ίδρυμα MST έκανε έκκληση για τη διεξαγωγή λεπτομερούς εξέτασης του έργου της Επιτροπής Παραπόνων Τύπου (PCC), του οργάνου αυτοελέγχου της βιομηχανίας λέγοντας ότι δεν είναι ικανό να αντιμετωπίσει τις ριζικές αλλαγές που συντελούνται στο χώρο των ΜΜΕ, καθώς έχει συσταθεί για να ασχολείται με καταγγελίες και παράπονα.
" Η έρευνά μας έχει δείξει ότι το παρόν σύστημα αυτοελέγχου του Τύπου έχει απογοητεύσει τους πολίτες", δήλωσε ο Ντέιβιντ Μπελ, πρόεδρος των Financial Times και προεδρεύων του ιδρύματος.
"Είναι απόλυτα ελαττωματικό και χρειάζεται επειγόντως μεταρρύθμιση. Το σύστημα πρέπει να εκσυγχρονιστεί, διαφορετικά κινδυνεύει να υποστεί μεγαλύτερη κυβερνητική παρέμβαση και να προκαλέσει περισσότερες νομικές παρεμβάσεις".
Ο Κρίστοφερ Μάγιερ, πρόεδρος της Επιτροπής, περιέγραψε την έκθεση ως "αδιάφορη και κακής ποιότητας".
Άνθρωποι και Φύση πάνω από τα κέρδη

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Ελληνική Πολιτεία

Το Διάταγμα για τον τρόπο εκλογής πληρεξουσίων, που θα συγκροτούσαν την Δ’ Εθνική Συνέλευση, τυπώθηκε από το τυπογραφείο του Ναυπλίου στις 4/3/1829.

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»
http://www.et.gr/et/istorik-anadrom/fek_images2/efhmeris_genikh.jpg/view

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

Η «Γενική Εφημερίς της Ελλάδος» υπήρξε η πιο οργανωμένη και μακρόβια εφημερίδα της περιόδου του Αγώνα. Εκδόθηκε για επτά χρόνια (από το 1825 έως το 1832) και κυκλοφόρησαν 597 φύλλα (2.762 σελίδες).

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'
Το Mουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας http://www.diki.gr/museum/EL/city/chronos.asp?year=1898

Εφημερίδα 'Θεσσαλία'



Η εφημερίδα Θεσσαλία κυκλοφόρησε στις 25 Μαΐου 1898, την ημέρα ακριβώς της αποχώρησης από την πόλη των τουρκικών στρατευμάτων. Έκτοτε κυκλοφορεί αδιάλειπτα και είναι η μακροβιότερη επαρχιακή εφημερίδα. Αναδείχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες της ελληνικής περιφέρειας, με πολλούς ανταποκριτές και συνεργάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με μεγάλη κυκλοφορία.
Το 1914 την έκδοση και διεύθυνση της Θεσσαλίας ανέλαβε ο δημοσιογράφος Τάκης Οικονομάκης, δημοτικιστής και πρωτεργάτης του εργατικού κινήματος, ο οποίος έδωσε στην εφημερίδα φιλελεύθερο προσανατολισμό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η Θεσσαλία στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς με τα καυστικά άρθρα της εναντίον των Γερμανών εμψύχωνε την τοπική κοινωνία και εξόργιζε τις γερμανικές αρχές. Η στάση αυτή οδήγησε στην απόπειρα σύλληψης του Οικονομάκη το 1944, ο οποίος ωστόσο πέθανε από καρδιακή προσβολή, προτού πέσει στα χέρια των κατοχικών αρχών. Μετά το θάνατο του Οικονομάκη και στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου η εφημερίδα ακολούθησε ένα δεξιό προσανατολισμό, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας της. Την περίοδο 1953-1965, οι συντάκτες της ανέλαβαν την έκδοση και τη διαχείρισή της με αποτέλεσμα να αποκαταστήσουν και πάλι την κυκλοφορία της. Το 1990 την εφημερίδα αγόρασε ο βιομήχανος Κ. Λούλης, ο οποίος την πούλησε το 1996 σε όμιλο επιχειρηματιών.
"Βόλος, ένας αιώνας. Από την ένταξη στο ελληνικό κράτος (1881) έως τους σεισμούς (1955)", Εκδόσεις Βόλος, Βόλος 1999.
Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι..

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'Το Μουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας (Α' Βιομηχανική Περιοχή Βόλου). Δεσπόζουσα θέση στο χώρο του κατέχουν οι μηχανές που εξασφάλιζαν την παραγωγή της εφημερίδας από το 1898 έως το 1990.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1940.
Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

η αρχαιότερη εφημερίδα

Εφημερίδες - Ραδιόφωνα κ.ά.

Εφημερίδες Athens News Η έκδοση στο Internet των Athens News. Η μοναδική ημερήσια ελληνική εφημερίδα που εκδίδεται στα Αγγλικά. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Ημερήσια νέα, άρθρα και αγγελίες από την Καθημερινή, μια αθηναϊκή ημερήσια εφημερίδα. TO BHMA OnLine Έκδοση στο Internet άλλης μιας αθηναϊκής εφημερίδας. E on-line (Ελευθεροτυπία) Η πρώτη ελληνική εφημερίδα στο Internet. ΤΑ ΝΕΑ Έκδοση στο Internet μιας από τις δημοφιλέστερες ελληνικές εφημερίδες. EXPRESS Η πρώτη ελληνική οικονομική εφημερίδα στο Internet. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Άλλη μια οικονομική και επιχειρηματική εφημερίδα στο Internet. Στο αρχείο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ μπορεί να βρεθεί ένα πλήθος οικονομικών και επιχειρηματικών πληροφοριών. New Europe Η "New Europe" είναι μια διεθνής οικονομική εφημερίδα με ειδήσεις από χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Περιλαμβάνει profiles πολλών ανερχόμενων αγορών και πληροφορίες σχετικά με το "New Europe Network." Νέοι Αγώνες Η έκδοση στο Internet μιας εφημερίδας των Ιωαννίνων. Παρέχει τοπικά νέα, αθλητικά, αγγελίες και τοπικές πληροφορίες. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Η ηλεκτρονική έκδοση της γνωστής πρωινής εφημερίδας. Υπηρεσίες Τύπου Συλλογή ημερήσιων νέων από το HRI Τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τα νέα παρέχονται από διάφορες υπηρεσίες τύπου. Παρέχεται από το Hellenic Resources Institute. Στις πηγές περιλαμβάνονται: COSMOS, Λόγος(Κύπρος), Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων Καθημερινά Ελληνικά νέα που παρέχονται από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων το Μακεδονικό Πρακτoρείο Ειδήσεων παρέχει πολιτικές, πολιτισμικές και οικονομικές ειδήσεις και πληροφορίες για γεγονότα στην Ελλάδα καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε θέματα των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. ΑΝΤΙ Η έκδοση στο Internet ενός γνωστού ελληνικού πολιτικού περιοδικού. Παρέχονται και Αγγλικές στήλες. FLASH 9.61 Ένας αθηναϊκός ραδιοφωνικός σταθμός, παρουσιάζει το "studio" του στο Internet. Ειδήσεις, πληροφορίες για το σταθμό και σχόλια από το προσωπικό του. Ράδιο Παλαμά Συνδεθείτε με τη Λάρισσα και ακούστε ελληνική μουσική και ειδήσεις. Μετάδοση με RealAudio από το Ράδιο Παλαμά, ένα ραδιοφωνικό σταθμό από τη Λάρισα. ΣΚΑΙ On Line Τα τελευταία νέα, ανανεώνονται ανά ώρα. Παρέχεται από το ΣΚΑΙ και τον Webads.

EΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
www.magikokouti.gr
www.kepeme.blogspot.com
http://www.yfos-magazine.gr
http://www.lexima.gr/lxm/read-863.html
http://www.in.gr
http://www.estiabookstore.gr/estia/HestiaBookStore_Main.asp
http://www.avgi.gr/nea-avgi/main_page.asp
http://lousios.blogspot.com
http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Yfos/Yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.philology.gr/magazines/yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.in.gr/books/yfos/
http://arkadikovima.blogspot.com
http://arkadiko.blogspot.com
http://aivalis.blogspot.com

Αρχειοθήκη ιστολογίου