~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ηλεκτρονική περιοδική έκδοση για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας * με ειδήσεις * άρθρα * υπεύθ. σύνταξης: Πάνος Σ. Αϊβαλής *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

email:kepeme@gmail.com
_________________________________________________________________________________________________________________________

«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, 27χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση (1987), έχει πια καταξιωθεί ως ο πλέον έγκυρος και αξιόπιστος οδηγός για τις γραφικές τέχνες και την οπτική επικοινωνία

        EΚΔΟΣΕΙΣ - MEDIA    




Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, 27χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση (1987), έχει πια καταξιωθεί ως ο πλέον έγκυρος και αξιόπιστος οδηγός για τις γραφικές τέχνες και την οπτική επικοινωνία, αποτελεί αναντικατάστατο, εργαλείο επικοινωνίας, ενημέρωσης, εύρεσης συνεργασιών και πωλήσεων. 
Σήμερα είναι εδώ και ετοιμάζεται για την επόμενη (10η) έκδοσή του, με ειδικές τιμές (-40%) και νέες δυνατότητες προβολής από 50€. Στον πλέον έγκυρο και αξιόπιστο οδηγό για τις γραφικές τέχνες, την οπτική επικοινωνία και τη συσκευασία. 

~~~~~~~~~~~~
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ 
Θωμά Τριάντη 30, 173 42, Άγιος Δημήτριος - Αθήνα
 τηλ: 210-9969891 e-mail: m@graphicarts.gr 
www.graphicarts.gr  

Δείτε περισσότερα  εδώ

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

Απεργούν οι εργαζόμενοι στον Τύπο

 ΑΠΕΡΓΙΑ  

Συμμετοχή στην 24ωρη γενική πανεργατική απεργία που κήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, όλων των εργαζομένων στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ).
Προσυπογράφοντας η ΠΟΕΣΥ την απόφαση των «συνεργαζομένων Ενώσεων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ» και το αγωνιστικό διεκδικητικό πλαίσιο για την απεργία, καλεί όλες τις Ενώσεις Συντακτών, −μέλη της Ομοσπονδίας− να συμβάλουν με όλα τα μέσα τους για επιτυχία της απεργίας από τις 06.00 πμ της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου έως τις 06.00 πμ της Πέμπτης 27 Νοεμβρίου και μαζική αγωνιστική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση της Τετάρτης στις 12 το μεσημέρι, έξω από το κτίριο της ΕΣΗΕΑ.
Η ΠΟΕΣΥ καλεί όλους τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή και στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 27 Νοέμβρη κατά την πανεργατική πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και στηρίζει την 3ωρη Στάση Εργασίας την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου από τις 11.00 πμ έως τις 14.00, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι να πάρουν μέρος στην κινητοποίηση, με εξαίρεση μόνο τους εργαζόμενους εκείνους που με ρεπορτάζ και εκπομπές θα καλύψουν τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση και τις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα. Ευθύνη όλων μας είναι η ενημέρωση της κοινής γνώμης για το πώς εξελίσσεται η απεργιακή κινητοποίηση.

Απεργούμε και διεκδικούμε:
• Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θα ισχύουν και θα είναι υποχρεωτικές για όλους καθώς και την κατάργηση της διάταξης που βάζει εμπόδια στην ανεξάρτητη λειτουργία του ΟΜΕΔ (Νόμος 4303/2014).
• Να σταματήσει το άθλιο καθεστώς των ατομικών συμβάσεων και η πλήρης απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων
• Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην οριστική εκθεμελίωση του ασφαλιστικού μας συστήματος, με την δημιουργία ενός ταμείου- τέρατος που θα καταπιεί τα ελάχιστα ασφαλιστικά δικαιώματα που έχουν απομείνει στους εργαζόμενους
• Να διατηρηθούν οι επικουρικές συντάξεις. Όχι στη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων
• Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στο νομοθέτημα – έκτρωμα που θα απαγορεύει την συνδικαλιστική δράση και την απεργία και θα επαναφέρει το αλήστου μνήμης λοκ άουτ.
• Την επιστροφή των κλεμμένων, μέσω PSI, καθώς και των απωλειών από το «τζογάρισμα» των αποθεματικών στα Ταμεία μας
• Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων όλων των εργαζόμενων στο χώρο του τύπου
• Την επαναλειτουργία της ΕΡΤ τώρα, της πραγματικής Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης της χώρας.
• Επαναφορά του νόμου για τις άδειες άσκησης επαγγέλματος των τεχνικών κινηματογράφου και τηλεόρασης.

Απεργούμε και αγωνιζόμαστε μαζί με όλους τους εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα:
• Για να καταργηθούν τα μνημόνια και όλοι οι αντεργατικοί και αντιασφαλιστικοί νόμοι που εφαρμόζουν συγκυβέρνηση και Τρόικα
• Για να μπει επιτέλους τέλος στις πολιτικές που παράγουν φτώχεια, ανεργία, ανασφάλεια, διαλύουν τον κοινωνικό ιστό και ότι έχει απομείνει από το κοινωνικό κράτος.
• Ενάντια στην σχεδιαζόμενη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων
• Ενάντια στο καθεστώς ενοικίασης εργαζομένων που μας γυρίζει δεκαετίες πίσω σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.
* Διεκδικούμε δουλειά, αξιοπρεπείς ΣΣΕ, κοινωνική ασφάλιση για όλους και σοβαρή, αξιόπιστη και δημοκρατική ενημέρωση με βάση τις αληθινές ανάγκες της κοινωνίας.
* Ζητάμε συλλογικά δικαιώματα, που θα εγγυώνται την αξιοπρέπεια και την ανεξαρτησία των εργαζομένων στα ΜΜΕ και της Ενημέρωσης.

* ΝΑ ΚΛΙΜΑΚΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
* ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΦΩΝΗ ΜΑΣ ΔΥΝΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΞΑΘΛΙΩΝΟΥΝ
* ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΛΥΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ

Οι Συνεργαζόμενες Ενώσεις καλούν όλους τους συναδέλφους
• Να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της 26ης/11/2014 και στην 3ωρη στάση εργασίας της επόμενης ημέρας.
• Να δώσουν αγωνιστικό παρών στην απεργιακή συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι έξω από το κτίριο της ΕΣΗΕΑ – Ακαδημίας 20 και στην πορεία που θα ακολουθήσει στα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Μετά την κυβέρνηση και το φίμωμα της ΕΡΤ, ήρθε η σειρά της “ιδιωτικής πρωτοβουλίας”

Να μην αφήσουμε το “μαύρο” να κυριαρχήσει

 
Μετά την κυβέρνηση και το φίμωμα της ΕΡΤ, ήρθε η σειρά της “ιδιωτικής πρωτοβουλίας”.
Η εταιρεία «Τρίτη Όψη» απέκλεισε τους δημοσιογράφους του enet από την πρόσβαση στο Διαδίκτυο και απαγόρευσε την εκτύπωση της “Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας”, παρότι το φύλλο ήταν έτοιμο να τυπωθεί. Προχώρησε έτσι σε αναστολή της έκδοσης της καθημερινής και της κυριακάτικης έκδοσης, καθώς και της ηλεκτρονικής μορφής της.
Εμείς οι εργαζόμενοι στην ιστορική “Ελευθεροτυπία”, έχοντας στις πλάτες μας μήνες ανεργίας αλλά και απληρωσιάς, κοροϊδίας και εμπαιγμού, δηλώνουμε ότι δεν θα κάνουμε το χατίρι σε όποιον επιθυμεί να δει αυτή την εφημερίδα κλειστή.
Θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις, με όλα τα μέσα, για να ξαναβγεί το φύλλο στα περίπτερα.
Σε αυτή την προσπάθεια ζητάμε συμπαράσταση από όσους πιστεύουν στην ελευθερία του Τύπου, στο δικαίωμα στην εργασία που πληρώνεται, στην ίδια τη δημοκρατία.
Διαβάστε στον ακόλουθο σύνδεσμο όλη την έκδοση της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», που ο εκδότης της δεν επέτρεψε να κυκλοφορήσει στα περίπτερα:
Διαβάστε ακόμα:

Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

“Έφυγε” ο γελοιογράφος Ηλίας Σκουλάς…

  Καλό ταξίδι.....  

skoulas3

Ο Ηλίας Σκουλάς υπήρξε ένας από τους πιο πετυχημένους και αναγνωρισμένους σκιτσογράφους της εποχής του.

Έφυγε σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 87 ετών, ο δημοσιογράφος – γελοιογράφος Ηλίας Σκουλάς.skoulas-7
Γεννημένος στον Αλικιανό Χανίων, ο Ηλίας Σκουλάς ξεκίνησε να εργάζεται ως γελοιογράφος στην εφημερίδα «Ανεξάρτητος Τύπος» το 1959, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στις εφημερίδες «Καθημερινή», «Μεσημβρινή», «Ακρόπολις», «Απογευματινή», «Έθνος» και «Ελεύθερος Τύπος», καθώς και σε πλήθος περιοδικών.
skoulas2
Έχει εκδώσει 13 βιβλία με σκίτσα του, ενώ πραγματοποίησε και τέσσερις ατομικές εκθέσεις. Επίσης, συμμετείχε σε τρεις παγκόσμιες εκθέσεις γελοιογραφίας.
skoulas
Όπως γράφει η ΕΣΗΕΑ σε ανακοίνωσή της, «ως άνθρωπος υπήρξε σεμνός, αξιοπρεπής, διακριτικός και ιδιαίτερα αγαπητός στους συναδέλφους του. Διακρίθηκε για την επαγγελματική του προσήλωση στη γελοιογραφία, την οποία υπηρέτησε σε όλη του τη ζωή με πάθος. Κατάφερε έτσι να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγάλους σατιρικούς της ελληνικής δημοσιογραφίας».
skoylas
Η κηδεία του θα γίνει αύριο Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014, στις 15:00 στο Κοιμητήριο Νέας Σμύρνης.

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Για την προ­στα­σία και υπε­ρά­σπιση των Δημο­σίων Ασφα­λι­στι­κών Ταμείων μας και της περιου­σίας μας


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Οι Συνδικαλιστικές Ενώ­σεις (ΕΣΠΗΤ, ΕΤΗΠΤΑ, ΕΦΕ, ΠΕΛ), που εκπρο­σω­πούν τους εργα­ζο­μέ­νους στην Β’ και Γ΄ Διεύ­θυνση του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, απο­κρού­ουμε το εκβια­στικό δίλημμα που επι­χει­ρεί να επι­βάλ­λει νομο­θε­τικά η Κυβέρ­νηση υπα­κού­ο­ντας σε μνη­μο­νια­κές υπο­χρε­ώ­σεις που στόχο έχουν την εξάρ­θρωση της δημό­σιας κύριας και επι­κου­ρι­κής ασφά­λι­σης και των εργα­ζο­μέ­νων στα ΜΜΕ.
Στην πολι­τική αυτή εντάσ­σε­ται το δίλημμα υπα­γω­γής είτε στο Ενιαίο Ταμείο Επι­κου­ρι­κής Ασφά­λι­σης (ΕΤΕΑ) είτε η περι­πέ­τεια της μετα­τρο­πής ενός δημο­σίου συστή­μα­τος επι­κου­ρι­κής ασφά­λι­σης με θεσμο­θε­τη­μέ­νους πόρους και πλε­ο­να­σμα­τικά απο­θε­μα­τικά σε νομικά πρό­σωπα ιδιω­τι­κού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), ρύθ­μιση η οποία αφορά και τους κλά­δους επι­κού­ρη­σης του ΤΑΙΣΥΤ (Β΄ Διεύ­θυνση) και του ΤΑΤΤΑ (Γ’ Διεύ­θυνση)
Επι­ση­μαί­νε­ται ακόμη ότι, τα επαγ­γελ­μα­τικά Ταμεία, που είναι η άλλη όψη της ιδιω­τι­κής ασφά­λι­σης, δεν λαμ­βά­νουν κρα­τική στή­ριξη, δεν εξα­σφα­λί­ζουν εγγυ­η­μέ­νες απο­δό­σεις, ούτε δια­σφα­λί­ζουν στα­θε­ρούς πόρους, σε μια εποχή μάλι­στα που οι εργο­δό­τες δεν κατα­βάλ­λουν –στην πλειο­ψη­φία τους– τις νόμι­μες υπο­χρε­ω­τι­κές εισφο­ρές, ούτε καν στα Δημό­σια Ασφα­λι­στικά Ταμεία.
Οι Ενώ­σεις απο­κρού­ο­ντας τα σχέ­δια αυτά και μη υπο­κύ­πτο­ντας στους διλημ­μα­τι­κούς εκβια­σμούς τους, ζητούν:
 Την ένταξη όλων των κατη­γο­ριών εργα­ζο­μέ­νων απα­σχο­λού­με­νων σήμερα υπό οποιο­δή­ποτε ψευ­δε­πί­γραφο νομικό καθε­στώς ελα­στι­κής και ανα­σφά­λι­στης εργα­σίας ενιαία στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ ως ΕΝΙΑΙΟ Ταμείο όλων των ασφα­λι­σμέ­νων χωρίς όρους που ευνο­ούν απο­κλει­σμούς και κατα­κερ­μα­τι­σμό φορέων ασφα­λι­στι­κής κάλυ­ψης.
 Την άμεση ασφα­λι­στική κάλυψη όλων των συνα­δέλ­φων, που έχουν μεί­νει ανα­σφά­λι­στοι λόγω της απώ­λειας της εργα­σίας τους και είναι ή παρα­μέ­νουν άνερ­γοι.
 Τη δια­σφά­λιση ασφα­λι­στι­κών δικαιω­μά­των σε όλους τους ασφα­λι­σμέ­νους, χωρίς περι­κο­πές σε δαπά­νες για την υγεία.
 Την πλήρη και ισό­τιμη μισθο­λο­γική και ασφα­λι­στική κάλυψη των εργα­ζο­μέ­νων στο δια­δί­κτυο και συνο­λικά στα ΜΜΕ που δεν είναι μισθω­τοί ή καλύ­πτο­νται σήμερα από άλλα Ταμεία.
 Τη δια­σφά­λιση αξιο­πρε­πών κύριων και επι­κου­ρι­κών συντά­ξεων
Επί­σης απαι­τούν:
 Τη στα­θερή διεκ­δί­κηση από την κυβέρ­νηση της επι­στρο­φής όλων των περιου­σια­κών στοι­χείων που έχουν δημευ­τεί.
 Τη στα­θερή και διαρκή δια­σφά­λιση των πόρων
 Την ενερ­γο­ποί­ηση των ελεγ­κτι­κών μηχα­νι­σμών για την κατα­γραφή και είσπραξη των οφει­λό­με­νων εργο­δο­τι­κών εισφο­ρών και τη δημό­σια καταγ­γε­λία όσων εξ αυτών εισφο­ρο­δια­φεύ­γουν
 Το να πλη­ρώ­σουν το κόστος για τα ελλείμ­ματα των Ταμείων το κρά­τος και οι εργο­δό­τες, που ευθύ­νο­νται για τα κου­ρέ­ματα των απο­θε­μα­τι­κών (PSI) , τις απο­λύ­σεις και τη δρα­μα­τική μεί­ωση των εσό­δων τους.
Στη συνέ­χεια και αφού συμ­φω­νή­σουν όλες οι Ενώ­σεις θα συζη­τη­θεί και θα απο­φα­σι­στεί άμεσα το πλαί­σιο διεκ­δί­κη­σης και δρά­σης, διότι η κοι­νω­νική ασφά­λιση και περί­θαλψη είναι αδια­πραγ­μά­τευτο κοι­νω­νικό αγαθό.
ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΛΙΘΟΓΡΑΦΩΝ

Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Έρευνα: Ο ρόλος που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών

Τους λόγους που οι τηλεθεατές αγαπούν να παρακολουθούν τηλεόραση επιχειρεί να εξηγήσει νέα έρευνα που διεξήχθη σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Βέλγιο, Σουηδία και Ελβετία.


Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την onepoll.com τον Σεπτέμβριο 2014, λαμβάνοντας δείγμα 4.500 ενηλίκων (ηλικιών 16 χρονών και άνω) και μέσω της διεξαγωγής εκατοντάδων συνεντεύξεων ανά χώρα, για λογαριασμό της νοτιοκορεατικής εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών Samsung.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις πληροφορίες που αποκαλύπτουν σχετικά με το τι συμβαίνει σε μία τηλεοπτική σειρά ή εκπομπή.
Μάλιστα, 7 στους 10, παραδέχτηκαν, ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ σε κάποιον άλλον τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους.
Για να αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών, η έρευνα διερευνά τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος αγαπάει την τηλεόραση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι τηλεθεατές απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, με ποσοστό 52%, να δηλώνουν, ότι παρακολουθούν μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά.
Αντίθετα στην Ιταλία και την Ελβετία ποσοστό 60% και 62%, αντίστοιχα, των τηλεθεατών παρακολουθούν περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα.
Ένα τρίτο των τηλεθεατών (36%) δηλώνουν πως πάντα ρωτούν έναν φίλο ή έναν συνάδελφο, αν έχουν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσουν να μιλούν γι’ αυτήν μπροστά τους και τους αποκαλύψουν την πλοκή.
«Όταν υπάρχει τέτοιο συναισθηματικό δέσιμο με μια τηλεοπτική σειρά, δεν θα έπρεπε να μας ξαφνιάζουν τα έντονα συναισθήματα, που γεννιούνται στην ιδέα κάποιου στοιχείου που μπορεί να αποκαλύπτει την πλοκή. Οι ψυχολόγοι κατανοούν, ότι οι άνθρωποι αντιδρούν θετικά, όταν για παράδειγμα κάποιος δεν αποκαλύπτει τέτοια στοιχεία, επιβραβεύοντάς τους, κάτι που ονομάζεται αμοιβαιότητα.
Δημιουργείται αυτή η αίσθηση του δίκαιου παιχνιδιού. Η αμοιβαιότητα είναι πολύ σημαντική, ακριβώς επειδή μια πολύ μικρή κίνηση μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα υποχρέωσης και να ενδυναμώσει τις σχέσεις.
Έτσι με το να μην αποκαλύπτουμε στοιχεία ταινιών ή σειρών, όταν ξέρουμε ότι κάποιος άλλος απολαμβάνει να βλέπει τα συγκεκριμένα φιλμ, διασφαλίζει το μην συμβεί το ίδιο και σε εμάς. Αυτό το εξηγούν οι εξελικτικοί ψυχολόγοι ως μία κοινωνική συμπεριφορά, που βασίζεται στη θεωρία, ότι βοηθώντας τους άλλους, θα βοηθηθείς και εσύ με τη σειρά σου», αναφέρει ο Μπέρνι Γκουντ, ψυχολόγος ειδικός σε θέματα διαδικτύου.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 50% των τηλεθεατών στην Ευρώπη, υποστήριξαν πως παρακολουθούν σειρές για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, αλλά αυτή η φυγή έρχεται με τα δικά της άγχη.
Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση που στεναχωριούνται όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό αμέσως με μια άλλη σειρά.
Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά «μένουν» στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα που συνέβησαν στους αγαπημένους τους τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρεις (33%) Ευρωπαίους νιώθει άγχος μετά από μία σημαντική στιγμή στην πλοκή.
Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι’ αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.

___________________
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

Απαξιώνονται τα ΜΜΕ - ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ PUBLIC ISSUE ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΦ.ΣΥΝ.»

   ΜΜΕ, πολιτική, ίντερνετ, δημοσκόπηση, εφημερίδες, τηλεόραση,ραδιόφωνο   

ΜΜΕ dimoskopisi.jpg

Απαξιώνονται τα ΜΜΕ | ΕΦ.ΣΥΝ.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ PUBLIC ISSUE ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Η κρίση της πολιτικής μεταφράζεται και σε εντεινόμενη κρίση αξιοπιστίας των Μέσων Ενημέρωσης. Οπως έδειξε για πρώτη φορά η μέτρηση του 2009, αυτή η κρίση περιλαμβάνει πλέον και το Ιντερνετ (εξαίρεση αποτέλεσε το «κινηματικό» έτος 2011). Ωστόσο, η σαφής διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα περισσότερο διαδραστικά Μέσα (ραδιόφωνο, ίντερνετ) και τα μη διαδραστικά (τηλεόραση, εφημερίδες) ενισχύεται. Μεταξύ των Μέσων Ενημέρωσης, το ραδιόφωνο παραμένει σήμερα στην Ελλάδα το πλέον αξιόπιστο, αν και καταγράφεται και γι΄ αυτό διαχρονική μείωση της κοινωνικής του αποδοχής.
Σημαντικό εύρημα της φετινής μέτρησης αποτελεί το γεγονός ότι το ίντερνετ, που μετρήθηκε για πρώτη φορά το 2008, διατηρεί τη 2η θέση μεταξύ των Μέσων (και την 10η στη συνολική κατάταξη εμπιστοσύνης του 2014) εμφανίζει σοβαρή υποχώρηση σε σχέση με τη μέγιστη υποστήριξη που καταγράφηκε το 2011. Συνεχής υποχώρηση του δείκτη εμπιστοσύνης εξακολουθεί να καταγράφεται και για τις εφημερίδες, αλλά και για την ήδη υπονομευμένη τηλεόραση, η κοινωνική αποδοχή της οποίας βρίσκεται στο ναδίρ και συμβαδίζει απολύτως με εκείνη των πολιτικών κομμάτων. Τηλεόραση και κόμματα καταλαμβάνουν σταθερά τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των θεσμών.
Οι Δείκτες
Ενα αντιπροσωπευτικό δείγμα Ελλήνων πολιτών αποτιμά, ποσοτικά, την εμπιστοσύνη που αισθάνεται για κάθε έναν κοινωνικό θεσμό. Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων κατασκευάζεται ένας δείκτης εμπιστοσύνης (CI) για κάθε θεσμό χωριστά. Κάθε δείκτης προκύπτει με βάση τον λόγο θετικών/αρνητικών γνωμών για τον δεδομένο θεσμό, δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται, προς το ποσοστό των ατόμων που δυσπιστούν απέναντί του. Κατά συνέπεια, τιμή 100 στον δείκτη εμπιστοσύνης υποδηλώνει ότι υφίσταται απόλυτη ισοδυναμία θετικών και αρνητικών αντιλήψεων απέναντι στον θεσμό. Τιμή 200 στον δείκτη υποδηλώνει ότι ο αριθμός των πολιτών που εμπιστεύεται τον θεσμό είναι διπλάσιος από εκείνους που εκφράζουν δυσπιστία απέναντί του. Τέλος, τιμή 50 σημαίνει ότι οι αρνητικές εντυπώσεις είναι διπλάσιες από τις θετικές.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: PUBLIC ISSUE (Α.Μ. ΕΣΡ: 8) Μέλος WAPOR, ESOMAR, ΣΕΔΕΑ, ΠΕΣΣ ΑΝΑΘΕΣΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Ποσοτική έρευνα, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά των ερωτώμενων και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Γενικός πληθυσμός 18 ετών και άνω ΠΕΡΙΟΧΗ: Πανελλαδική ΔΕΙΓΜΑ: Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1.007 άτομα. Χρησιμοποιήθηκε η τεχνική split sample. Στο Α υποδείγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Εφημερίδες, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Τράπεζα της Ελλάδος, Αστυνομία, Βουλή, Τηλεόραση, Λαός (πολίτες) και Δικαιοσύνη. Στο Β υπόδειγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Ραδιόφωνο, Εκκλησία, Τράπεζες, Στρατός, Πολιτικά Κόμματα, Διαδίκτυο, Κοινωνικά Κινήματα και ΕΥΠ. ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 13-20/10/2014 ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Ακολουθήθηκε η μέθοδος της πολυσταδιακής στρωματοποιημένης δειγματοληψίας ΤΥΠΙΚΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: Για τα αποτελέσματα της έρευνας και σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%, το τυπικό σφάλμα υπολογίζεται σε +/- 3,2% ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥ: Εργάστηκαν 22 ερευνητές και 2 επόπτες ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Λόγω στρογγυλοποίησης, ενδέχεται κάποιες κατανομές να μην αθροίζουν στο 100%. Τα στοιχεία για τα έτη 2007-2013 προέρχονται από τη Βάση Ερευνών της Public Issue. Βλέπε αναλυτικότερα: http://www.publicissue.gr.
*Πολιτικός επιστήμονας Ph.D, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Public Issue

Για την αξιοπιστία της δημοσιογραφίας

Εντείνεται η κρίση αξιοπιστίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σύμφωνα με την έρευνα της Public Issue για την «Εφ.Συν.». Είναι φυσιολογικό μετά την αποδειγμένη διαπλοκή τους με πολιτικούς και επιχειρηματίες, καθώς και με ιδιοκτήτες που δεν ενδιαφέρονται για την κοινωνία, αλλά για την προώθηση των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων τους. Τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνο και Διαδίκτυο τελούν σε αγαστή συνεργασία με τη μνημονιακή πολιτική γιατί υπηρετούν ένα πολιτικό σύστημα που τα εξέθρεψε και τα έβαλε στη δούλεψή του. Ο σφιχτός αυτός εναγκαλισμός δεν οδηγεί παρά στην αμφισβήτησή τους εκ μέρους της κοινωνίας, που επιτέλους αντιλαμβάνεται ότι λειτουργούν εναντίον της.
Το πιο σημαντικό σε αυτό το σκηνικό είναι ο ρόλος των μέσων ενημέρωσης που αλώθηκαν από τα θέλγητρα της εξουσίας και κατέληξαν στην εξύμνησή της. Ακόμη και το Διαδίκτυο έχασε μεγάλο μέρος από την αξιοπιστία που απολάμβανε τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του. Ιδιαίτερη σημασία έχει λοιπόν η κριτική σε ένα πολιτικό σύστημα που νοσεί, η διαφάνεια και η απεξάρτηση από κάθε τι που διαιωνίζει αυτό το σύστημα.
Αυτό προσπάθησε από τη γέννησή της η «Εφ.Συν.», να είναι αξιόπιστη, δίπλα στους αδικημένους, να είναι ο κοινωνικός διαμεσολαβητής μεταξύ κοινωνίας και εξουσίας. Δεν υπάρχουν αφεντικά σε αυτή την εφημερίδα, άρα δεν υπάρχει διαπλοκή με το κεφάλαιο. Ο καθένας που υπογράφει υπερασπίζεται την υπογραφή του και αναλαμβάνει τις ευθύνες του, κάτι που συνήθως δεν γίνεται στο Διαδίκτυο ή στην τηλεόραση. Από μια άποψη είναι λογική η αντίδραση του κόσμου που απαξιώνει τα μέσα ενημέρωσης, από την άλλη όμως πρέπει να βρει εκείνο το μέσο που υπερασπίζεται και προωθεί τα συμφέροντα της κοινωνίας. Θεωρούμε ότι η «Εφ.Συν.», με όλες τις αδυναμίες και τις ελλείψεις της, αποτυπώνει την ελευθερία της έκφρασης και την ανεξαρτησία της, μακριά από αφεντικά και τη διαπλοκή με την πολιτική, οικονομική και εκδοτική εξουσία.
Είναι καιρός η ενημέρωση και τα μέσα που την υπηρετούν να ξαναβρούν τον κοινωνικό ρόλο τους και να απαξιωθούν όσοι τα μεταχειρίζονται ως όχημα για την προώθηση των προσωπικών και άλλων συμφερόντων τους.

Η κρίση των Μέσων


naftis tsarouxis.jpg

Ναύτης που διαβάζει, ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗ

Η τέταρτη εξουσία ήταν για τον Μπαλζάκ, που την λάτρευε και τη μισούσε, αυτή που μπορούσε να κρίνει όλες τις άλλες, χωρίς ποτέ να λογοδοτεί η ίδια. Μετρήσεις στις οποίες αναφέρθηκε πρόσφατα η «Εφημερίδα των Συντακτών» πιστοποιούν αυτό που πολλοί από μας αισθανόμασταν εμπειρικά: ότι δηλαδή η κρίση των άλλων εξουσιών της κοινωνίας μας, του κόσμου της πολιτικής και της οικονομίας πλήττει επίσης και τα Μέσα και μάλιστα όχι μόνον τις πιο παραδοσιακές εκδοχές τους, τον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο, αλλά και το διαδίκτυο, που εμφανιζόταν για αρκετό διάστημα ως η πλέον εναλλακτική και άφθαρτη μορφή επικοινωνίας.
Μια εξουσία όμως που απειλείται με κατάρρευση καλείται, αν θέλει να έχει ελπίδες, να λογοδοτήσει και να αναζητήσει εναλλακτικούς δρόμους. Και το πρώτο που μπορεί κανείς να καταλάβει είναι ότι αυτό που μοιάζει να λείπει σε δραματικό βαθμό από το καταρρέον επικοινωνιακό τοπίο είναι μια δημιουργική δημοσιογραφία που με την ποιότητά της να πείσει αυτούς που σήμερα βλέπουν τη δημοσιογραφία σαν έναν χώρο όπου μια γλώσσα, άλλοτε ιδιοτελώς κρυπτική και άλλοτε δήθεν απροκάλυπτη, καλύπτει ύποπτα συμφέροντα. Τι όμως να σημαίνει κάτι τέτοιο για τα πανεπιστημιακά Τμήματα Επικοινωνίας τα οποία δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν τα εφόδια για ένα άλλο είδος δημοσιογράφων, που θα συνέβαλλε στο να ξανακερδηθεί η χαμένη τιμή των Μέσων;
Υπάρχουν μια σειρά από τομείς όπου οι πανεπιστημιακές σπουδές στα Μέσα θα μπορούσαν να προσφέρουν εφόδια για μια τέτοια εναλλακτική πορεία. Η εμβάθυνση στη χρήση των νέων τεχνολογιών και η γλωσσομάθεια, που ωστόσο έτσι κι αλλιώς γνωρίζουν στις μέρες μας μια εντυπωσιακή ανάπτυξη μέσα και έξω από τα Πανεπιστήμια, ανήκουν κατ’ αρχήν στους τομείς αυτούς. Ωστόσο η άρτια τεχνική γνώση δεν συνεπάγεται και την ικανότητα να αξιοποιηθούν τα εργαλεία αυτά με έναν δημιουργικό τρόπο. Πολύ συχνά τεχνογνωσία και γλωσσομάθεια δεν εγγυώνται από μόνες τους την ποιότητα. Μια αντίστοιχη κατάσταση παρατηρείται για παράδειγμα και στις κινηματογραφικές σπουδές: πολλές ταινίες νέων δημιουργών που εμφανίζονται στα αντίστοιχα φεστιβάλ διακρίνονται τόσο για την άψογη γνώση της τεχνικής πλευράς του μοντάζ όσο και για την ισχνότητα της έμπνευσης και τη σχηματικότητα της κινηματογραφικής αφήγησης.
Ενα άλλο προαπαιτούμενο είναι μια επαρκής γενική παιδεία και κουλτούρα. Αγλωσσοι, ανιστόρητοι, άμουσοι άνθρωποι δεν μπορούν να έχουν ούτε κριτήριο ούτε ικανότητα να αξιολογήσουν και να ερμηνεύσουν την είδηση και να μεταδώσουν τη γνώμη τους με έναν τρόπο που θα πείσει τον αναγνώστη. Αλλά και αυτά τα προσόντα, στα οποία μπορούμε να δεχτούμε ότι οι πανεπιστημιακές δημοσιογραφικές σπουδές συμβάλλουν, δεν αρκούν. Και αυτό διότι η δημοσιογραφία μπορεί να αντλεί από τον ακαδημαϊκό χώρο αλλά –πρέπει να– επιτελεί ένα έργο διαφορετικό.
Μια άρτια δημοσιογραφία είναι με μια έννοια η καθημερινή συγγραφή της σύγχρονης Ιστορίας και Κοινωνιολογίας λεπτό προς λεπτό. Πράγμα που απαιτεί μια συνεχή ετοιμότητα και διαθεσιμότητα, ένα άνοιγμα για να αγκαλιάζει κανείς συνεχώς αυτό που είναι και όχι απλώς αυτό που μοιάζει το νέο. Αλλά όχι μόνον αυτό: η έρευνα του δημοσιογράφου, όταν αξίζει, έχει και κάτι από τα στοιχεία που συνθέτουν την έρευνα των αυθεντικών ντετέκτιβ. Την περιέργεια που σε κάνει να σκάβεις πέρα από τα φαινόμενα και ακόμη, το ρίσκο, όταν η έρευνα αυτή σε φέρνει αντιμέτωπο με ισχυρά συμφέροντα που ξέρουν να εκδικούνται, την ικανότητα να δημιουργείς όταν ξέρεις ότι δημιουργία σημαίνει κόστος. Εχουν σήμερα οι νέοι δημοσιογράφοι που προέρχονται από τα Τμήματα Επικοινωνίας και Μέσων αυτά τα χαρακτηριστικά; Κάποιοι οπωσδήποτε ναι. Αλλά ο αριθμός τους και η ποιότητά τους εξαρτάται και από έναν άλλο παράγοντα: από το αν οι ίδιοι οι δάσκαλοι/ες τους μπορούν να επιδείξουν το θάρρος, την αντοχή και την ποιότητα που ζητάμε από τους νέους.

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014

Τριήμερη απεργία αποφάσισαν τα σωματεία Τύπου για τους εργαζόμενους της Ελευθεροτυπίας


Στην ανακοίνωση των συνδικαλιστικών φορέων γίνεται λόγος για εξάντληση κάθε ορίου υπομονής εξ αιτίας της παρατεταμένης ασυνέπειας της εργοδοσίας στην εξόφληση των οφειλών στους εργαζόμενους.

Την κήρυξη τριήμερης απεργίας από το απόγευμα της Παρασκευής 7 Νοεμβρίου έως το απόγευμα της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου τα Διοικητικά Συμβούλια της Ε.Σ.Η.Ε.Α., της Ε.Π.Η.Ε.Α. και της Ε.Τ.Η.Π.Τ.Α. για όλους τους δημοσιογράφους, διοικητικούς υπαλλήλους και τεχνικούς τύπου, που εργάζονται στις εφημερίδες «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» και «Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» καθώς και στην ιστοσελίδα “enet.gr”.
Όπως αναφέρουν στη σχετική ανακοίνωση οι συνδικαλιστικοί φορείς “Τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων έλαβαν τη συγκεκριμένη απόφαση, έχοντας εξαντλήσει κάθε όριο υπομονής και καλοπιστίας, λόγω της παρατεταμένης ασυνέπειας που επιδεικνύει η εργοδοσία της εφημερίδας όσον αφορά την εξόφληση των οφειλών προς τους εργαζόμενους, στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένες αποδοχές επτά (7) μηνών”

ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2014

ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΧΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ ΤΩΝ Μ.Μ.Ε.;

  Θέμα:  «Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως» ή «μέσα μαζικής Εξαπατήσεως» 



 Ο λοένα και περισσότερο αποκαλύπτεται και γίνεται αντιληπτόν ότι τα λεγόμενα Μ.Μ.Ε («μέσα μαζικής ενημερώσεως»), μετατρέπονται σε «μέσα μαζικής Εξαπατήσεως».
Ιδιαιτέρα προσοχή πρέπει να δοθεί σε κάτι το οποίον μάλλον δεν έχει καν σχολιαστεί και αφορά τον τρόπον με τον οποίον τα Μ.Μ.Εξαπατήσεως προβάλλουν σημαντικότατα θέματα, όπως π.χ. το θέμα των σφαγών στην Συρία, των ισλαμιστών/τζιχαντιστών, αλλά και λοιπά παρόμοια.
Στις λεγομένες ενημερωτικές εκπομπές λοιπόν, αλλά και στα λεγόμενα δελτία «ειδήσεων» (*1) προβάλλονται διαδοχικώς και με συνεχείς εναλλαγές θέματα τα οποία δεν έχουν κάποια θεματική διασύνδεσι μεταξύ τους.
Π.χ. ενώ ένα θέμα αναφέρεται στις σφαγές στο Ιράκ (*2), το επόμενον μπορεί να αναφέρεται στο διαζύγιον της τάδε τηλεαστέρος.
Εν συνέχεια ο εκφωνητής αναφέρεται στους βομβαρδισμούς στην Γάζα και αμέσως μετά στον καιρόν και στο θέμα του χιονιά τον χειμώνα ή του καύσωνος το καλοκαίρι, με τον ίδιο στόμφον και σοβαρότητα, αλλά διανθισμένον με... καλλίγραμμες κυρίες που λούονται παραλιακώς…
Η θεματολογία ταλαντώνεται ανάμεσα στο απάνθρωπον, το βίαιον, το αισχρόν και το γλυκανάλατον, το ασήμαντον, το ανέμελον, το κουτσομπολίστικον.

Παρακολουθώντας ο τηλεθεατής ένα απάνθρωπον θέαμα, αρχικώς δύναται να αισθανθεί φόβον, αποτροπιασμόν, οργήν, κλπ. Μέχρι ο εγκέφαλος να επεξεργαστεί την πληροφορίαν και να αντιληφθεί ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε ένα άλλο «παράλληλον Σύμπαν» αλλά πολύ κοντά μας και ότι καλό είναι να λάβουμε τα μέτρα και τις προφυλάξεις μας, το θέμα αλλάζει άρδην και στην οθόνη παρουσιάζεται μία σκυλίτσα που κάνει σκι ή μία κυρία που βάφει τα νύχια της. Τα αρχικώς εκδηλωθέντα συναισθήματα και η κατάστασις συναγερμού του τηλεθεατού αποσβένονται (μαζί και οι πιθανές προεκτάσεις και επιπτώσεις αυτών) και αντικαθίστανται από άλλα. Από αυτά του εφησυχασμού, της αδιαφορίας, της νωχελικότητος, της επαναπαύσεως.
Βασικός σκοπός της εν λόγω μεθοδόλογίας και τρόπου παρουσιάσεως των «ειδήσεων» είναι η διαρκής ταλάντωσις του νου του τηλεθεατή ο οποίος αδρανοποείται και εν τέλει σταματά να ανθίσταται στις προσβολές. Και όταν ο νους συμβιβαστεί με την ιδέα που πλασάρουν τα μέσα, τότε κάθε αντίστασις καθίσταται αδύνατος.

Σημειώσεις:
(*1) Οφείλουμε να διευκρινήσουμε ότι ο όρος «ειδήσεις» εάν όχι ψευδής και παραπλανητικός είναι τουλάχιστον αδόκιμος και άστοχος, διότι η λέξις «είδησις» εκ του «ειδέναι» (γνωρίζω) σημαίνει κάτι το οποίον μας προσφέρει επιπλέον γγνώσιν.
(*2) Για όσους θεωρούν ότι τέτοια πράγματα δεν συμβαίνουν στον "πολιτισμένον" κόσμον μας, ας μην ξεχνάμε: Οι σφαγές στην Κύπρο και οι αγνοούμενοι δεν είναι μακρυά...
Μόλις τον Μάιο του 2009 φανατικοί ισλαμιστές έκαιγαν και έσπαγαν βιτρίνες και οχήματα στην Αθήνα για δύο ημέρες και στην Στοκχόλμη μόλις πέρυσι την έκαιγαν για δύο εβδομάδες.

___________
*από το: http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_ccboard&view=postlist&forum=14&topic=824&Itemid=368&lang=el#ixzz3IUFrw477

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Εφημερίδα "Ελληνική Πολιτεία"

Ελληνική Πολιτεία

Το Διάταγμα για τον τρόπο εκλογής πληρεξουσίων, που θα συγκροτούσαν την Δ’ Εθνική Συνέλευση, τυπώθηκε από το τυπογραφείο του Ναυπλίου στις 4/3/1829.

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»
http://www.et.gr/et/istorik-anadrom/fek_images2/efhmeris_genikh.jpg/view

«Γενική Εφημερίς της Ελλάδος»

Η «Γενική Εφημερίς της Ελλάδος» υπήρξε η πιο οργανωμένη και μακρόβια εφημερίδα της περιόδου του Αγώνα. Εκδόθηκε για επτά χρόνια (από το 1825 έως το 1832) και κυκλοφόρησαν 597 φύλλα (2.762 σελίδες).

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'
Το Mουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας http://www.diki.gr/museum/EL/city/chronos.asp?year=1898

Εφημερίδα 'Θεσσαλία'



Η εφημερίδα Θεσσαλία κυκλοφόρησε στις 25 Μαΐου 1898, την ημέρα ακριβώς της αποχώρησης από την πόλη των τουρκικών στρατευμάτων. Έκτοτε κυκλοφορεί αδιάλειπτα και είναι η μακροβιότερη επαρχιακή εφημερίδα. Αναδείχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες της ελληνικής περιφέρειας, με πολλούς ανταποκριτές και συνεργάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με μεγάλη κυκλοφορία.
Το 1914 την έκδοση και διεύθυνση της Θεσσαλίας ανέλαβε ο δημοσιογράφος Τάκης Οικονομάκης, δημοτικιστής και πρωτεργάτης του εργατικού κινήματος, ο οποίος έδωσε στην εφημερίδα φιλελεύθερο προσανατολισμό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η Θεσσαλία στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, καθώς με τα καυστικά άρθρα της εναντίον των Γερμανών εμψύχωνε την τοπική κοινωνία και εξόργιζε τις γερμανικές αρχές. Η στάση αυτή οδήγησε στην απόπειρα σύλληψης του Οικονομάκη το 1944, ο οποίος ωστόσο πέθανε από καρδιακή προσβολή, προτού πέσει στα χέρια των κατοχικών αρχών. Μετά το θάνατο του Οικονομάκη και στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου η εφημερίδα ακολούθησε ένα δεξιό προσανατολισμό, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας της. Την περίοδο 1953-1965, οι συντάκτες της ανέλαβαν την έκδοση και τη διαχείρισή της με αποτέλεσμα να αποκαταστήσουν και πάλι την κυκλοφορία της. Το 1990 την εφημερίδα αγόρασε ο βιομήχανος Κ. Λούλης, ο οποίος την πούλησε το 1996 σε όμιλο επιχειρηματιών.
"Βόλος, ένας αιώνας. Από την ένταξη στο ελληνικό κράτος (1881) έως τους σεισμούς (1955)", Εκδόσεις Βόλος, Βόλος 1999.
Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι..

Μουσείο Εφημερίδας 'Η Θεσσαλία'Το Μουσείο λειτουργεί από το 1997 στις εγκαταστάσεις της εφημερίδας (Α' Βιομηχανική Περιοχή Βόλου). Δεσπόζουσα θέση στο χώρο του κατέχουν οι μηχανές που εξασφάλιζαν την παραγωγή της εφημερίδας από το 1898 έως το 1990.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1940.
Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

Φύλλο της εφημερίδας Θεσσαλία, 1902.

η αρχαιότερη εφημερίδα

Εφημερίδες - Ραδιόφωνα κ.ά.

Εφημερίδες Athens News Η έκδοση στο Internet των Athens News. Η μοναδική ημερήσια ελληνική εφημερίδα που εκδίδεται στα Αγγλικά. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Ημερήσια νέα, άρθρα και αγγελίες από την Καθημερινή, μια αθηναϊκή ημερήσια εφημερίδα. TO BHMA OnLine Έκδοση στο Internet άλλης μιας αθηναϊκής εφημερίδας. E on-line (Ελευθεροτυπία) Η πρώτη ελληνική εφημερίδα στο Internet. ΤΑ ΝΕΑ Έκδοση στο Internet μιας από τις δημοφιλέστερες ελληνικές εφημερίδες. EXPRESS Η πρώτη ελληνική οικονομική εφημερίδα στο Internet. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Άλλη μια οικονομική και επιχειρηματική εφημερίδα στο Internet. Στο αρχείο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ μπορεί να βρεθεί ένα πλήθος οικονομικών και επιχειρηματικών πληροφοριών. New Europe Η "New Europe" είναι μια διεθνής οικονομική εφημερίδα με ειδήσεις από χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Περιλαμβάνει profiles πολλών ανερχόμενων αγορών και πληροφορίες σχετικά με το "New Europe Network." Νέοι Αγώνες Η έκδοση στο Internet μιας εφημερίδας των Ιωαννίνων. Παρέχει τοπικά νέα, αθλητικά, αγγελίες και τοπικές πληροφορίες. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Η ηλεκτρονική έκδοση της γνωστής πρωινής εφημερίδας. Υπηρεσίες Τύπου Συλλογή ημερήσιων νέων από το HRI Τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και την Κύπρο. Τα νέα παρέχονται από διάφορες υπηρεσίες τύπου. Παρέχεται από το Hellenic Resources Institute. Στις πηγές περιλαμβάνονται: COSMOS, Λόγος(Κύπρος), Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων Καθημερινά Ελληνικά νέα που παρέχονται από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων το Μακεδονικό Πρακτoρείο Ειδήσεων παρέχει πολιτικές, πολιτισμικές και οικονομικές ειδήσεις και πληροφορίες για γεγονότα στην Ελλάδα καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε θέματα των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. ΑΝΤΙ Η έκδοση στο Internet ενός γνωστού ελληνικού πολιτικού περιοδικού. Παρέχονται και Αγγλικές στήλες. FLASH 9.61 Ένας αθηναϊκός ραδιοφωνικός σταθμός, παρουσιάζει το "studio" του στο Internet. Ειδήσεις, πληροφορίες για το σταθμό και σχόλια από το προσωπικό του. Ράδιο Παλαμά Συνδεθείτε με τη Λάρισσα και ακούστε ελληνική μουσική και ειδήσεις. Μετάδοση με RealAudio από το Ράδιο Παλαμά, ένα ραδιοφωνικό σταθμό από τη Λάρισα. ΣΚΑΙ On Line Τα τελευταία νέα, ανανεώνονται ανά ώρα. Παρέχεται από το ΣΚΑΙ και τον Webads.

EΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
www.magikokouti.gr
www.kepeme.blogspot.com
http://www.yfos-magazine.gr
http://www.lexima.gr/lxm/read-863.html
http://www.in.gr
http://www.estiabookstore.gr/estia/HestiaBookStore_Main.asp
http://www.avgi.gr/nea-avgi/main_page.asp
http://lousios.blogspot.com
http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Yfos/Yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.philology.gr/magazines/yfos.html
http://find.in.gr/index.php?q=περιοδικο%20ΥΦΟΣ&u=www.in.gr/books/yfos/
http://arkadikovima.blogspot.com
http://arkadiko.blogspot.com
http://aivalis.blogspot.com

Αρχειοθήκη ιστολογίου