Χάρη στη σταθερή αύξηση του αναγνωστικού κοινού των εφημερίδων στην Ασία και με τη βοήθεια των περιοδικών, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν πέρυσι κατά 2,5%, τα νέα για την παγκόσμια βιομηχανία της έντυπης ενημέρωσης είναι μάλλον καλά, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, δείχνουν τα στοιχεία που ανακοίνωσε χτες η Παγκόσμια Ένωση Εφημερίδων (WAN).
Η μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων αντικατοπτρίζει κυρίως τη συρρίκνωση του αναγνωστικού κοινού στον ανεπτυγμένο κόσμο, όπου τη θέση των εφημερίδων στην ενημέρωση παίρνουν σταδιακά τα ηλεκτρονικά μέσα.
Σύμφωνα με την WAN, η κάμψη της κυκλοφορίας των εφημερίδων πέρυσι ύπηρξε μικρή συγκριτικά με την οικονομική κρίση, ενώ ο αντίκτυπος της διεθνούς ύφεσης στα έσοδα των εφημερίδων από τη διαφήμιση φαίνεται πως αμβλύνεται.
Το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού, δηλαδή 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι, διαβάζει εφημερίδες κάθε ημέρα, αναφέρει η ετήσια έκθεση της WAN. Αν σε αυτόν τον αριθμό προστεθούν και οι μη καθημερινοί τίτλοι, τότε το 37% του παγκόσμιου πληθυσμού διαβάζει καθημερινά μία εφημερίδα.
Τον τελευταίο χρόνο, η παγκόσμια κυκλοφορία εφημερίδων παρουσίασε μικρή πτώση κατά 0,8%, όμως στα προηγούμενα 5 χρόνια οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά κατά 5,7%, κυρίως χάρη στην αύξηση των αναγνωστών στην Ασία. Όπως αναφέρει η έκθεση, στην Ασία εξακολουθεί να σημειώνεται σημαντική αύξηση στις πωλήσεις εφημερίδων, ακόμα και εν μέσω οικονομικής κρίσης, με 1% πέρυσι και 13% τα τελευταία πέντε χρόνια. Η μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων αντικατοπτρίζει κυρίως τη συρρίκνωση του αναγνωστικού κοινού στον ανεπτυγμένο κόσμο, όπου τη θέση των εφημερίδων στην ενημέρωση παίρνουν σταδιακά τα ηλεκτρονικά μέσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις εφημερίδων την τελευταία πενταετία καταγράφεται στην Αφρική, με ποσοστό 30%, ενώ το ίδιο διάστημα στη Βόρεια Αμερική οι εφημερίδες έχασαν το 10,6% του κοινού τους και στην Ευρώπη το 7,9%.
Στην Ινδία πωλούνται 110 εκατομμύρια εφημερίδες την ημέρα, ενώ στην Κίνα 100 και στην Ιαπωνία 50 εκατομμύρια. Στην Ευρώπη, η Γερμανία είναι πρώτη σε πωλήσεις εφημερίδων, με 20 εκατομμύρια αντίτυπα καθημερινά. Αν και παγκοσμίως οι πωλήσεις εφημερίδων παραμένουν κατά μέσο όρο σταθερές, αυτές των περιοδικών σημειώνουν σταθερή αύξηση κατά 2,5%.
Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση, η WAN εμφανίζεται μάλλον αισιόδοξη για την πορεία των εσόδων, εκτιμώντας ότι για το 2010 αναμένεται αύξηση κατά μέσο όρο 3,5%. Πέρυσι τα έσοδα από τις διαφημίσεις είχαν μειωθεί κατά 17% εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Η τηλεόραση παραμένει πάντα το μεγαλύτερο διαφημιστικό μέσο του κόσμου διεκδικώντας ποσοστό 39% από τη διαφημιστική πίτα και ακολουθούν οι εφημερίδες με 24% και το Ίντερνετ με 12%. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της διαφήμισης στο Διαδίκτυο παραμένει "ενσωματωμένο" στις μηχανές αναζήτησης όπου εκεί κυριαρχεί απόλυτα η Google με ποσοστό 65%.
Όσο για το μέλλον του ημερήσιου Τύπου, η WAN εκτιμά ότι πρέπει να αναζητηθούν νέα οικονομικά μοντέλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η παροχή υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων υπόσχεται περισσότερα απ' ό,τι η "παραδοσιακή" ενημέρωση μέσω Διαδικτύου.
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=559914
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου