ΜΜΕ, πολιτική, ίντερνετ, δημοσκόπηση, εφημερίδες, τηλεόραση,ραδιόφωνο
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ PUBLIC ISSUE ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Η κρίση της πολιτικής μεταφράζεται και σε εντεινόμενη κρίση αξιοπιστίας των Μέσων Ενημέρωσης. Οπως έδειξε για πρώτη φορά η μέτρηση του 2009, αυτή η κρίση περιλαμβάνει πλέον και το Ιντερνετ (εξαίρεση αποτέλεσε το «κινηματικό» έτος 2011). Ωστόσο, η σαφής διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα περισσότερο διαδραστικά Μέσα (ραδιόφωνο, ίντερνετ) και τα μη διαδραστικά (τηλεόραση, εφημερίδες) ενισχύεται. Μεταξύ των Μέσων Ενημέρωσης, το ραδιόφωνο παραμένει σήμερα στην Ελλάδα το πλέον αξιόπιστο, αν και καταγράφεται και γι΄ αυτό διαχρονική μείωση της κοινωνικής του αποδοχής.
Σημαντικό εύρημα της φετινής μέτρησης αποτελεί το γεγονός ότι το ίντερνετ, που μετρήθηκε για πρώτη φορά το 2008, διατηρεί τη 2η θέση μεταξύ των Μέσων (και την 10η στη συνολική κατάταξη εμπιστοσύνης του 2014) εμφανίζει σοβαρή υποχώρηση σε σχέση με τη μέγιστη υποστήριξη που καταγράφηκε το 2011. Συνεχής υποχώρηση του δείκτη εμπιστοσύνης εξακολουθεί να καταγράφεται και για τις εφημερίδες, αλλά και για την ήδη υπονομευμένη τηλεόραση, η κοινωνική αποδοχή της οποίας βρίσκεται στο ναδίρ και συμβαδίζει απολύτως με εκείνη των πολιτικών κομμάτων. Τηλεόραση και κόμματα καταλαμβάνουν σταθερά τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των θεσμών.
Οι Δείκτες
Ενα αντιπροσωπευτικό δείγμα Ελλήνων πολιτών αποτιμά, ποσοτικά, την εμπιστοσύνη που αισθάνεται για κάθε έναν κοινωνικό θεσμό. Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων κατασκευάζεται ένας δείκτης εμπιστοσύνης (CI) για κάθε θεσμό χωριστά. Κάθε δείκτης προκύπτει με βάση τον λόγο θετικών/αρνητικών γνωμών για τον δεδομένο θεσμό, δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται, προς το ποσοστό των ατόμων που δυσπιστούν απέναντί του. Κατά συνέπεια, τιμή 100 στον δείκτη εμπιστοσύνης υποδηλώνει ότι υφίσταται απόλυτη ισοδυναμία θετικών και αρνητικών αντιλήψεων απέναντι στον θεσμό. Τιμή 200 στον δείκτη υποδηλώνει ότι ο αριθμός των πολιτών που εμπιστεύεται τον θεσμό είναι διπλάσιος από εκείνους που εκφράζουν δυσπιστία απέναντί του. Τέλος, τιμή 50 σημαίνει ότι οι αρνητικές εντυπώσεις είναι διπλάσιες από τις θετικές.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: PUBLIC ISSUE (Α.Μ. ΕΣΡ: 8) Μέλος WAPOR, ESOMAR, ΣΕΔΕΑ, ΠΕΣΣ ΑΝΑΘΕΣΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Ποσοτική έρευνα, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά των ερωτώμενων και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Γενικός πληθυσμός 18 ετών και άνω ΠΕΡΙΟΧΗ: Πανελλαδική ΔΕΙΓΜΑ: Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1.007 άτομα. Χρησιμοποιήθηκε η τεχνική split sample. Στο Α υποδείγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Εφημερίδες, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Τράπεζα της Ελλάδος, Αστυνομία, Βουλή, Τηλεόραση, Λαός (πολίτες) και Δικαιοσύνη. Στο Β υπόδειγμα μετρήθηκαν οι θεσμοί: Ραδιόφωνο, Εκκλησία, Τράπεζες, Στρατός, Πολιτικά Κόμματα, Διαδίκτυο, Κοινωνικά Κινήματα και ΕΥΠ. ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 13-20/10/2014 ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Ακολουθήθηκε η μέθοδος της πολυσταδιακής στρωματοποιημένης δειγματοληψίας ΤΥΠΙΚΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: Για τα αποτελέσματα της έρευνας και σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%, το τυπικό σφάλμα υπολογίζεται σε +/- 3,2% ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥ: Εργάστηκαν 22 ερευνητές και 2 επόπτες ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Λόγω στρογγυλοποίησης, ενδέχεται κάποιες κατανομές να μην αθροίζουν στο 100%. Τα στοιχεία για τα έτη 2007-2013 προέρχονται από τη Βάση Ερευνών της Public Issue. Βλέπε αναλυτικότερα: http://www.publicissue.gr.
*Πολιτικός επιστήμονας Ph.D, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Public Issue
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου